Buores boahtin/Velkommen

til mitt lille fristed mellom øktene.. B)

Om meg

Bildet mitt
Jeg er mamma til to nydelige jenter med er kjekk mann. Er utdannet lærer men er fortiden kontaktlærer ved den lokale barneskolen. Jeg er veldig dominerende og sta av natur, men er rettferdig.Har en nulltolleranse innstilling,så isveggene blir og vokser hvis de en gang blir satt opp.Prinsessene mine kommer alltid først,men jeg unner meg tid til bare meg selv for min egen del også innimellom.

mandag 3. mai 2010

Bursdags LO til dekorering

Nå har jeg kommet langt med å scrappe LO'ene jeg har tenkt på lenge. De skal stå på bordet lørdag 8.Mai da jentene mine har bursdag :) og senere kan jeg legge de i scappealbum (to fluer i en smekk). Vet ikke enda om jeg skal gjøre noe mer med de, jeg er faktisk fornøyd med de sånn som de er nå. Oversetter skriften som står på samisk itilfelle noen lurer på hva som står der ;)




Ana Maria si 3 års LO:
[jagi=år]
Inga Eveline si 1 års LO:
[1.jahki=1.året]
Og sist med ikke minst, første søsken-LO:
[Oappážat=søstre, Guoktin=to,lagasvuohta=nærhet, ráhkisvuohta=kjærlighet,
dorvu=trygghet,liekkusvuohta=varme,olmmáivuohta=vennskap,
stuoraoabbá=storesøster,unnaoappáš=lillesøster]

1 kommentar: